2 Nisan 2011 Cumartesi

Leyla'nın Giresun Yemekleri-2



Sakarca Mücveri

Sakarca, Giresun ve çevresinde yetişen ve baharda çıkan bir ot. Tıpkı küçük boy soğana benziyor. Beyaz minik kökü topraktan soğan gibi çıkarılıyor. Çiçeği aynen kardelen çiçeği gibi. Bugün internette araştırırken gördüm, bazı yerlerde ona çiğdem de deniyormuş…

Ben iki bağ sakarcayı bir güzel yıkadım. Topraktan çıkartıldığı için temizleme önemli. Beyaz kök kısmını soğan gibi soymak lazım. Sonra az suda beyaz yumru kökleri yumuşayıncaya kadar haşlayıp süzdüm. İyice süzüldükten sonra içine bir yumurta, bir yemek kaşığı un, tuz ve karabiber koyup, karıştırdım (bazıları kuru nane, kırmızıbiber un yerine mısır unu vs. koyuyorlarmış. Ben özellikle sakarcanın kendi tadı baskın olsun diye bunları koymadım). Sonra teflon tavaya bir fincandan az zeytinyağı koyup altını üstünü nar gibi kızarttım ( ben bir kez çevirdim ). Dikkat az pişmesi de çok pişmesi de güzel olmaz. Kıvamına dikkat etmek lazım tıpkı diğer mücverler gibi. LEYLA


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder