1 Nisan 2011 Cuma

Leyla'nın Giresun Yemekleri-4






Mısır Ekmeği

Mısır ekmeğinin güzel olmasını istiyorsanız güzel kokulu gün darısı cinsini bulmanız lazım, yoksa bir şeye benzemez. Bir de son zamanlarda mısır ekmeğine o kadar çok malzeme konmaya başlandı ki mısır ekmeği ekmeklikten çıkıp pasta oldu. Ben de bunu hiç sevmiyorum. Onun için size rahmetli Mediha teyzeciğimin yaptığı (kendisi klasik Türk yemeklerinin hazırlanması konusunda büyük ustaydı. Hayatımda onun gibi kızarmış köfte yapan hiç kimseyi görmedim, tatmadım) basit mısır ekmeği tarifi vereceğim.

3 su bardağı mısır ununa bir yemek kaşığı buğday unu, 1,5 su bardağına yakın su ve tuz koyup, karıştırınız. Suluca bir hamur olacak. Küçük bir tavayı zeytinyağı veya tereyağı ile bolca yağlayın. Hamuru üstüne döküp döndüre döndüre kısık ateşte pişiriniz. Sonra ters çevirerek tekrar pişirmeye devam ediniz. Fırında da pişirebilirsiniz ama ben eski usul ocak üstünde seviyorum. Pişen mısır ekmeğini sıcak ateşin üstünden hemen alın.LEYLA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder