2 Nisan 2011 Cumartesi

Leyla'nın Giresun Yemekleri-1

Hamsili Pancar Diblesi (8 kişilik)

Her şeyden önce önemli bir açıklama. Giresun’un her yerinde, şehrinde, köyünde karalâhanaya pancar derler. Onun için ben de orijinal ismini kullandım ve hamsili pancar diblesi dedim.

1,5 kg hamsi alınır, yıkanır ve kılçıkları çıkarılır. Kılçıkları çıkarılan hamsiyi yelpaze gibi açarak değil, orijinal haldeki yani kapalı şekliyle bir süzgece koyun, iyice süzülsün. 2 büyük demet maydanoz önce yıkanır, sonra incecik kıyılır ve bir kenara konur. İki bağ körpe pancar (yani karalâhana) önce yıkanır, sonra  çok ama çok ince kıyılır. Bu kıyılmış pancarlar tuzla ovularak yeşil suyu çıkarılır ki acısı yemeğe geçmesin. Sonra maydanozla pancar güzelce karıştırılır ve mümkün olduğunca lif lif ayrılır (topak topak olmasın). Bu karışımın yarısı derin bir çelik tencerenin altına yerleştirilir. Üstüne kare doğranmış iki orta boy soğan, süzülmüş hamsiler ve onun üstüne de 1,5 su bardağı pirinç (yıkanıp, süzülmüş) konulur. En üstüne ve yanlarına pancar-maydanoz karışımının diğer yarısı konulup, malzemeler iyice örtülür. Tuz ve bol karabiber eklenir.
Diblenin pişirilmesi çok önemlidir. Ben bu yemeği ilk önce en harlı ateşte 6-7 dakika pişiriyorum. Altına amyant koyuyorum, çünkü yemeğe hiç su konmadığından yanabilir. Ama ateş harlı olmalı.  Sonra kapağını açıp, güzelce karıştırıyorum. Daha sonra 15- 20 dakika son derece kısık ateşte (bu sırada amyant tencerenin altından alınacak) pişiriyor ve altını kapatıyorum. Tam bu sırada tereyağı bir tavada eritilir- köpükleninceye kadar ( dikkat yanmasın) ve diblenin üstüne dökülür. Ve yemek aynen pilavda olduğu gibi bir beyaz kâğıt ya da tülbentle kapatılıp, dinlendirmeye bırakılır. Yağın ne kadar olacağı damak tadınıza bağlı. Herhalde 150 gr. kadar tereyağı en minimumu olmalı.LEYLA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder