4 Mayıs 2011 Çarşamba

Elmalı Tart




Hamuru:

-       4 su bardağı un
-       200 gr oda sıcaklığında sana (tereyağı ile karışık veya sadece tereyağı da kullanabilirsiniz. Ben karışık kullanıyorum)
-       3 çorba kaşığı limon suyu (çok soğuk)
-       2 çorba kaşığı çok soğuk su
-       1 tutam tuz

İçi:
      -       5-6 adet yeşil elma
-       1 adet limon suyu ( çok sulu ise biraz daha az olabilir)
-       1 su bardağı esmer toz şeker
-       ½ çay bardağı sıvıyağı (ben ayçiçeği yağı kullanıyorum)
-       1 çorba kaşığı nişasta
-       1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
-       1 tatlı kaşığı tarçın
-       2 çorba kaşığı sarı kuru üzüm

İlk önce hamuru için limon suyu ile soğuk suyu karıştırıp buzdolabında bekletin. Oda sıcaklığındaki margarini ( veya tereyağını), tuzu, unu karıştır ( mixer türü şeyler kullanma). İçine soğuk sulu limon suyunu koy ve karıştır. Hamurdan portakal büyüklüğünde bir parça ayır. Her iki parçayı iç hazırlanana kadar buzdolabında beklet.

İçi için elmaları yarım ay şeklinde ince doğra. Geriye kalan tüm iç malzemelerini karıştır.

Büyük hamur parçasını 30 cm çaplı kaba kenarlarını da kapsayacak şekilde yay ( ben oklava ile açıyorum). Elma ve diğer malzemeleri içine yerleştir. Küçük parça hamuru şeritler yapıp, hamur üzerinde kafesler yap ( dikkat çok aralıklı olmasın). 170 derece fırında 1 saatten biraz fazla ( fırına bağlı) pişir. Soğuyunca üzerine pudra şekeri dök.
 Afiyet olsun.LEYLA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder