26 Nisan 2013 Cuma

Boşnak Böreği



4,5 su bardağı unu, 1,5 tatlı kaşığı tuzu ve yaklaşık 1,5 su bardağı ılık suyu karıştırarak sert kıvamda hamuru hazırlayın, üstünü kapatıp dinlenmeye bırakın. 

Aslında börek içi pırasalı da olabilir ancak ben 350 gr kıyma, bir baş soğan ve 1 orta boy rendelenmiş patatesi bir çay bardağı sıvı yağ ile hafif kavurarak yaptım. Şayet pırasa ile yapmak isterseniz 4 adet orta kalınlıkta pırasayı ince doğrayıp sıvı yağda 10 dakika pişirin. Tuz ve karabiber ilave edin. Soğuduktan sonra 1 su bardağı ezilmiş peyniri (yağsız  beyaz ve dil peyniri karışımını ben tercih ediyorum) karışıma ilave edip, 2 yumurta ekleyin. 

Hamur dinlendikten sonra önce 2 ye sonra her parçayı 15 e bölün ve 30 tane beze yapın ( elinizle güzelce ovarak  küçük yuvarlaklar yapın). Bezelerin her birini unla tatlı tabağı büyüklüğünde açın ( merdane ile açabilirsiniz ). 125 gr erimiş tereyağını bir çay bardağı sıvı yağ ile karıştırın. Açtığınız bezelerin arasına bu yağ karışımından sürerek 5 katlı 6 tane küme yapın ( kümelerin üstüne yağ sürmeyin ve üstünü hafifçe bastırın ki hamurlar yağ ile birbirine yapışsın). Her bir kümeyi elinizle veya merdane ile açın ( hamuru koyacağınız tepsi büyüklüğünde). Aralarına yağ ve daha önce hazırladığınız malzemeyi koyup 6 katlı bir börek haline getirin (gerçekte 30 katlı). En üstüne kalan yağı sürüp bıçakla dilimleyin. Ben genellikle üçgen şeklinde dilimliyorum, sanki bir çiçek gibi oluyor ( üçgenlerin üst tepesi yuvarlak tepsinin tam ortasına geliyor). 170 derece ısıtılmış fırında 45 dakika pişirin. Afiyet olsun…

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder