12 Haziran 2016 Pazar

Patlıcanlı Örgü Börek

Malzemeler:
1 çay bardağı süt 
1 çay bardağı yoğurt
 
1 çay bardağı sıvıyağ
 
1 yumurta ( sarısı üzeri için )
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
 
Yaklaşık 4,5 su bardağı un
 
Arasına sürmek için 125 gr tereyağı

İç Harcı için:

3 tane közlenmiş Patlıcan
1kuru Soğan
1 Yeşil Biber
1 Kırmızı Biber

Yapılışı:

İç harcını hazırlamak için; soğan küp şeklinde doğrayıp zeytinyağı ile pembeleşinceye kadar kavurdum. İnce doğranmış biberleri ekleyerek biraz daha kavurdum.Közlenmiş patlıcan, tuz, karabiberi ekleyip ve soğumaya bıraktım.


Malzemelerle yumuşak bir hamur yoğurdum. 8 parçaya böldüm. Mayalandırmadan her parçayı küçük pasta tabağı büyüklüğünde açtım. 4’lü 2 grup yaptım. Yani bir parçanın üzerine yumuşak tereyağı bolca sürüp, üzerine açtığım bir parçayı daha koydum ve aynı işlemi 3 ve 4 içinde yaptım. Dördüncünün üzerine  tereyağı sürmeden çok ince olmayacak şekilde büyüttüm. Büyük bir dikdörtgen yapıp kenarlarına üçer parmak aralıklarla kesikler yaptım. Ortasına patlıcanlı harçtan koyup kesikleri çapraz yaparak örgü şeklini verdim. Üzerine yumurta sarısı sürdüm ve 180 dereceye ayarlı soğuk fırına attım. Kızarana kadar pişirdim. 
Geriye kalan 4 parçadan da isterseniz aynısından bir tane daha yaparsınız, ya da benim yaptığım gibi küçük örgülü böreklerde yapabilirsiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder